Thursday, March 25, 2010

aku merasa sebagai manusia yang paling berdosa

Tuhaaaan ! cobaan yang paling berat yang pernah ku terima adalah dengan diri-Mu menempatkan diriku pada posisi seperti ini...Jangan hukum aku untuk menangisi penderitaan ini terus-menerus berikanlah sedikit jeda untuk ku mengela nafas atau hanya untuk sekedar menyeka dia yang bercucuran di pelupuk mata ku...

ku lakukan segala cara untuk melupakan semuanya...mengingat namamu...menyebut namamu di setiap tarikan udara yang kau ciptakan dan itu makin membuatku tersiksa...
di setiap tengah lelap tidurku aku terbangun membasuh tubuh ini dengan air suci wudhumu, hanya ingin berbagi keluh kesah dunia dengan sujudku...

seperti sehelai kapas yang ringan...itu adalah impian ku...tak ada beban,,tak ada derita,,tak ada konflik kehidupan yang mendera...kehidupan yang sempurna bagiku' walaupun tak bergelimangan harta...
ku hanya ingin membuang semua beban fikiran ini ya Rabb..

Ayah-Ibu adalah orang yang ingin ku junjung tinggi di dalam hidup ini...menempatkan mereka pada tahta tertinggi setelah Diri-Mu dan Rasul-Mu...menyelimuti mereka dengan sutra Emas di malam-malam-Mu yang dingin...meniupkan seribu butir angin surga di tengah terik matahari-Mu...dan membalas semua kasih-budi yang mengalir sepanjang hidup ku...

Hal yang menyakitkan diriku ya Tuhan...
aku kehilangan kesempatan untuk melakukan itu semua...sebuah kenikmatan yang tiada tara telah kau ambil dalam sekejap dari kedua tanganku...

tangan ku mengadah di penuhi gelimang butir air mataku...aku tidak meminta untuk diriku Tuhan...aku meminta untuk keduanya...aku merasa sebagai manusia yang paling berdosa...

No comments:

Post a Comment